pátek 22. února 2013

Jak jsem se dostal k exekucím

Bude to znít možná překvapivě, ale k exekuci jsem se dostal tak nějak náhodou. Vlastně se mě osobně žádné exekuce netýkají, ale týkají se jednoho mého dobrého známého z vysoké školy  (a i dalších lidí). Pro jednoduchost ale budu psát na těchto stránkách buď jakoby byly vedeny exekuce na mě a nebo z obecnějšího kontextu.

Jak jsem se dostal k exekucím

(autor můj známý)

Jednoho dne jsem se rozhodnul, že si pořídím auto na leasing. Se splácením nebyl problém, protože jsem měl dobré zaměstnání a ani výše leasingu nebyla vysoká (cca 120 000 Kč). Komplikace nastaly až u poslední splátky, kterou jsem nezaplatil. Ne že bych na ni neměl peníze, ale díky pracovní vytíženosti, rodinným problémům a mému nepořádku v papírech jsem ji proste nezaplatil. Do toho jsem se ještě musel přestěhovat , nicméně jsem si nezměnil místo trvalého pobytu, čímž jsem neměl dostatečný přehled o poště.

Čas plynul dál a já na dluh 6 000 Kč zapomněl. Po nějaké době přišla výpověď z práce a další problémy. Aby toho nebylo málo, dočkal jsem se i dopisu od exekutora. Chtěl po mně doplatit dluh plus náklady na exekutora. Domluvili jsme se na splátkovém kalendáři a já se snažil co nejdřív dluh splatit. Bohužel jsem ale neměl dostatek peněz ani na živobytí, ani na exekutora. Proto i ten splátkový kalendář jsem nemohl platit včas.

Nakonec se výše dluhu vyšplhala na necelých 29 000 Kč. Tuto částku jsem se dozvěděl od dvou chlapců, co mě navštívili u mně doma, když mi přišli zabavovat movitý majetek. Musím říct, že je to velmi nepříjemný zážitek, a také hodně psychicky náročný. A právě o tom, jak se s exekucemi vypořádat, budou tyto stránky.

První rada zní: Za žádných okolností si neberte půjčky!


Žádné komentáře:

Okomentovat